Friday, June 3, 2011

"JOM KONGSI PENGALAMAN SERAM".


okayy kali nie scha nak join segmen  En Nasir . . setiap orang mesti penah rasa pengalaman seram masing-masing kan? So nie pengalaman seram scha........


PEREMPUAN MISTERI
Masa tuu scha bwu sambung blajar dekat politeknik port dickson, biasa laa bila jdi budak sem 1 nie mesti kna duduk hostel dulu, lagipun scha dari penang ofcoz laa dpt hostel kan?? heeee :) okayy back to the story, lepas register tuu scha pon dpt laa kunci bilik scha.. blok hostel yg scha dpt tuu blok baru tp blok tuu mmg jauh kebelakang laa . . bilik scha plak tingkat ats sekali, tingkat 3! Masa tuu, mmg x ramai laa tingkat ats juz ada senior2 jaa . . setiap bilik hanya 2 org jaa. Scha dpt roomate budak jb ..
Lps da kenal-kenal, da abes orientasi kelas pon start.. 

tiga bulan kemudian. . ..

sepanjang tiga bulan kat sana mmg okayy sangat-sangat! x der apa-apa pon yg jadi mcm membe2 slalu citer dnga org jalan dari bwh lantai . . hahahaaaaa :D  bila da mula kls, assigment pon mula laa ada . . nak dijadikan cerita, malam tuu (mlm jumaat) scha ngn roomate scha x turun bca yaasin kat surau sbb nak siapkan assigment yg kena submit besok before jam 8.00pg . . assigment tuu kena submit melalui cidos. Disebabkan masa tuu scha belom ada broadband sendiri, so terpaksa lar tunggu roomate scha submit assigment dia baru scha ley wat assigment scha plak. So, scha pon amek keputusan tido dulu . .TIBA-TIBA!! 

"scha bangun scha, aku da siap daa assigment.. ko amek laa broadband nie wat plak assigment ko, nanti ta siap plak", dlm keadaan mamun aku pon amek laa jam tengok, tengok2 da pukul 12.00a.m . .
"Wei hang teman aku sat p tandas, aku nak p cuci muka arr, takot ngantok!", "okayy aku pon nak g cuci muke nie", dalam bilik "scha, aku tdo dulu ea? aku takot ngatuk laa, besok kls kul 8 .. " urm tapa-tapa hang tdoq laa dulu . . aku boley buat sorang2! So scha pon mula laa buat assigment tuu, dlm kul 3 mcm tuu, TIBA-TIBA scha denga ada org ketuk tingkap bilik scha. Scha pelik gak, x kan laa tingkat ats ad org boley ketuk. Scha pon berani kan diri nak tengok.. 

alhamdulillah tadak apa-apa pon.. So, scha pon continue laa buat kerja scha.. tiba-tiba! scha denga lagi ada org ketuk lantai bilik scha.. Scha mcm da pelik jaa.. x kan laa budak aras bwh nak ketuk.. tinggi kot nak touch siling diorang. Scha pon buat tatau lagi.. TIBA-TIBA!! tombol bilik scha bunyi! mcm ada org nak masuk .. masa tuu hanya tuhan jaa yg tau! scha mcm nak kejot roomate scha.. tp scha tak sampai hati.. Scha terus naik ats katil n sembunyi dlm selimut .. . pastu scha amek fone scha tengok da pukul 5.00a.m .. Scha pon amek lappy scha terus submit assigment scha tuu. Nasib laa da siap masa tuu .. Pastu scha denga ada org bawa baldi n jalan kat koridor, mybe dia nak p mandi kot! sbb senior dpn bilik scha tuu slalu bangun awl. 

So. scha pon amek keputusan nak p mandi n lps tuu terus nak tido ..Scha pon amek laa brg2 scha.. Scha pon masuk laa toilet nak mandi. ALANGKAH TERKEJUTNYA scha bila scha tengok bilik air tuu kosong! tadak sapa pon .. Scha pon mandi jaa buat tatau n terus masuk bilik .. Masa tuu roomate scha daa bangun sbb da kol 6.15a.m . . " asal ko jerit tadi? jatuh bilik air kew ap?", "haa? bila masa plak aku menjerit??", "sumpah dowh, aku dnga ko jerit td ...Scha terus pakai baju n tido! pastu pukul 7.30 tuu bangun n terus g kelas .. 

Masa dlm kelas scha pon citer laa kat membe-membe scha apa yg jadi kat scha mlm tadi. Rupanya bukan scha sorang jaa penah kena ada sorang membe scha yg penah kena, masa tuu dia tumpang tdo bilik membe dia kat blok scha. Benda yg sama gak jadi kat dia..Rupa-rupanya, ada sorang pompuan yg jga blok tuu, dia x suka tengok pompuan tdo lmbat sbb tuu dia jaga bukan nak kacau . . Lps denga jaa citer tuu, scha ngan roomate scha mmg x penah tdo lambat . . pukul 10.00p.m jaa mesti tutup lampu n terus tdo . . TAKOT babe :)

NUR SYAZA HIDAYAH [SCHA]
19
http://storyofschasya.blogspot.com
pulau pinang

15 comments:

  1. Nice...thanx for join ye?

    ReplyDelete
  2. wow! beznya!! untung ada org jaga.. knp xberkenalan ngn dia 2?? :)

    ReplyDelete
  3. hahaaa bez? takot laa . . uish x nak laa berkenalan.. kunk laen jadi nyer.. :)

    ReplyDelete
  4. rugi3.. kalo sy, sy tgu lg.. nk berkenalan ngn dia 2.. :)

    ReplyDelete
  5. okayy nanti scha bwa awex tuu.. kita jumpa kat telaga putih.. hahaaa :D

    ReplyDelete
  6. haaaa buley3!! sy tgu di sini.! :)

    ReplyDelete
  7. skrg la buley x?? lmbt sgt laaaa...

    ReplyDelete
  8. amboi2.. sabaq sat boleyy tak? hahaa :) eh bce entry terbaru n komen2 laa sal citer tuu :)

    ReplyDelete
  9. da berhari2 da ni.. xdak pon.. huhuhu

    sy da baca, tp xnk komen.. hehhehe :P

    ReplyDelete
  10. oww lupe ckp.. die tanak jmpe laki.. sbb die x berminat nak jge laki.. n die ken slm maut kt awk.. hehee :)

    ReplyDelete
  11. eleh... dan2 kata xnk.. ceh!

    ReplyDelete